RÅD NUMMER 2 TIL AT OPKVALIFICERE DIN HANDLINGSPLAN
Kun én ansvarlig per initiativ
Hvis du har flere ansvarlige per initiativ, vidner det om mangel på planlægning og ender ofte med ingen ansvarlige og mangel på fremdrift.
I videoen nedenfor kan du høre mere om vores andet gode råd til at opkvalificere din handlingsplan. Det handler om at sikre fremdrift, klar ansvarsfordeling og ikke mindst mindske friktion i teamet.
Har I flere ansvarlige per initiativ?
Vi ser meget ofte handlingsplaner der har flere ansvarlige per initiativ. Hvorfor kan det være en udfordring?
Med flere ansvarlige, mangler man en der ultimativt står til ansvar for at sikre eksekveringen. Det leder til uklarhed, friktion og ikke mindst mangel på fremdrift.
I sidste ende, handler det om at der er én person som føler sig personlig ansvarlig for det løfte man giver. Der skal være én der er ultimativt ansvarlig for at kunne svare på spørgsmålene: Hvad er fremdriften? Hvem skulle gøre hvad, til hvornår? Det leder til KLARHED, ACCOUNTABILITY og BEDRE EKSEKVERING.
Hør meget mere om det i vores video til højre!
Hør Victor Veloso introducere RÅD 2 af
7 gode råd til at opkvalificere din handlingsplan
Se mere om de 7 gode råd til at opkvalificere din handlingsplan her
Ønsker du dialog om god eksekveringsledelse?
Kontakt os for at booke et 45 minutters uforpligtende strategimøde med seniorkonsulent og partner Victor Veloso, hvor vi kan få en dialog om jeres situation og skræddersy et uforpligtende oplæg til jer.